bloemen
Welke bloem is dit, familie van de koekkoeksbloem?
Welke bloem is dit, familie van de koekkoeksbloem?
Tijdens onze vakantie in Frankrijk kwamen wij in de Drome op een berghelling het plantje tegen van bijgaande foto. Het lijkt wat op een dennenappel op een steeltje. Nog nooit gezien en ook op internet is het nog niet gelukt iets soortgelijks te vinden. De hoogte is ca. 25 cm. Wie helpt ons uit de dr...
Vanmorgen vond ik op een ruderaal terrein 2 polletjes met dit viooltjesachtige bloemetje. Ik kom er alleen niet uit welke soort het is. De bloemetjes zijn klein plm 1 cm ,alleenstaand en de stengels roodachtig van kleur
welke vijver/oeverplant is dit?
vandaag in tamelijk dicht loofbos met veel amerikaanse eiken langs bospad op zandgrond vond ik een 10 tal van deze planten met helaas nog maar enkele gele bloemetjes, kruisbloemige met 4 blaadjes. De rest was al uitgebloeid. De bladeren zijn zeer apart en ver ingesneden en lijken naar mijn beleving ...
Welke plant is dit, staat in tuin in Olst
Op diverse plaatsen in de tuin groeit een glimmende bodembedekker. Ik vind hem leuk en mooi, maar hij laat zich overwoekeren door andere planten, dus ik kom hem per ongeluk tegen om hem de ruimte te geven.
Naast het pad en de vogelpaal staat een grijze plant met veel inhammen in het blad. Ik heb nog geen bloem gezien. Gaat ie wel bloeien? Hij verandert amper. Ik ben toch benieuwd wat het is. Hij misstaat niet.
In de tuin groeit dit jaar een grote plant met grote groene bladeren en in het hart komt nu een donkerpaarse bloem. Ik zie ook zaailingen even verderop.
De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.