Planten

Buurman vraagt naam van deze plant.

Bij de buurman staat een mij onbekende plant. Bijna 2 meter hoog. Stevige, vaak vertakte stengel. Bijna bovenin beginnen zich een soort trosjes te ontwikkelen. Plant is niet uitgezaaid of geplant, maar heel misschien in vogelzaad gezeten. Zandige bodem. Halfschaduw van een Moeraseik.

roze bloem

Deze plant staat de hele zomer al te bloeien in onze tuin. Het is een tweejarige, vorig jaar kwam er een rozet uit het zaad. Het zaad heb ik langs de weg meegenomen. Nu is de plant ongeveer een meter hoog en zit vol mooie roze bloemen. Bij het zoeken naar de naam kwam ooievaarsbek nog het dichtst bi...

distel?

Wie weet welke plant dit is, hij groeit sinds enkele weken in onze voliere enik weet niet of deze plant giftig is voor de vogeltjes

Is dit wede?

In de berm naast het fietspad in Leusden, tussen de hazepootjes, sileen, rolklaver stond heel veel van dit fijne geel, is het wede?dank voor een reactie, Jeanet

welke muurbloem ?

Gisteren op een oude stadsmuur in Kempen Duitsland, net over de grens bij Venlo vond ik talloze Muurvarens en ook veel van deze gele bloeiers, maar die kan ik nergens vinden.weet iemand raad ?GroetPiet

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.