Planten

Planten

Ik heb een plant in de tuin staan waarvan ik de naam nergens kan vinden,als je er een takje afbreekt komt er een plakkerige vloeistof uit. in de knopjes zitten 3 pitjes en die zijn ook heel plakkerig op het ogenblik zijn de knopjes gedroogd en zitten er 3 pitjes in. kunnen jullie achter de naam van ...

Welke wilde plant ?

Hallo, wat is dit voor plant, ca. 1 meter hoog vochtig beekoever Zuid Limburg.Gele knopbloem opvallende rode stengels ingesneden getand blad. Begint te bloeien eind augustus. thx

GELE PLUIMEN

Op weg naar Groesbeek tijdens een etappe van het Pieter Pad op 1 augustus liep ik langs deze pluimen. Ze lijken op de pluimen in mijn tuin, maar zijn niet dezelfde.

keizerskaars?

Deze heb ik gezien bij ons bezoek aan de Hoge Veluwe 8 augustus jl. geleden. Hoogte was denk 1.20 meter en nog net niet in bloei. Zag een bericht langs komen over toortsen en kaarsen van vroege vogels, dacht dat dit wel eens een keizerskaars kon zijn.

zonnebloemen?

In een getijdengebied langs de Nieuwe Maas trof ik deze plant aan. Mijn eerste reactie was: Oké een verwilderde zonnebloem. Maar het bevreemdt mij dat er meerdere bloemen uit één plant groeien. In mijn tuin is het altijd 1 bloem per stengel en dan nog zo'n 2,5 tot 3 meter hoog. Of is dit normaal...

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.