zwart/rood kevertje
Wie weet welk beestje dit is, is het een kever of tor ik heb al heel veel sites bekeken maar ben hem nog niet tegen gekomen. Zat op gele bloemen in een ruige berm.
Wie weet welk beestje dit is, is het een kever of tor ik heb al heel veel sites bekeken maar ben hem nog niet tegen gekomen. Zat op gele bloemen in een ruige berm.
Gewoon in de tuin in de Betuwe vandaag vastgelegd.
Deze kever kwam aan vliegen en ging met zijn of haar achterlijf de spleetjes van de tafel afvoelen. Ik zag een vloeistof lopen toen zij/ hij een gaatje gevonden had.
Wat is de naam van deze kever?
Deze spin zat in de container aan de onderkant van de deksel en heb geen idee wat en hoe de naam is, nog nooit eerder gezien ook.
Twee kleuren, een helft rood en de andere helft citroen geel.
Wie weet het ?
En nog eentje van de andere kant.
Is dit een paardenbijter? Het is een vrij kleine libel.
Gaat deze rups zich verpoppen en welke vlinder is dat?
Zal proberen een foto op Facebook te zetten
Vanmiddag bij ons op de gele margrieten. Op elke bloem zo'n bij, ter grootte van een wesp.
Dit insect trof ik15-7-2016 aan op een op een inham in een bosrand van de Ter Apeler Bossen. Het zat op een speerdistel. wie geeft er een naam aan ?
Groet , Henk.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.