Welke vlinder ?
Het zal vast een hele 'gewone' vlinder zijn, maar ik ken hem niet en kan hem ook niet goed vinden op vlindernet.
Het zal vast een hele 'gewone' vlinder zijn, maar ik ken hem niet en kan hem ook niet goed vinden op vlindernet.
Dag allen,
Vandaag zag ik een opmerkelijke rupsensoort en na wat te zitten determineren bleken het de rupsen van de sint-jacobsvlinder te zijn. Ik heb me verdiept in de soort, maar ik zit nog steeds met een punt waarbij ik twijfel. Op sommige sites staat dat ze ondergronds overwinteren als p...
Op 22-07-2017 waargenomen in Dordrecht.
De kleur kende ik niet. In de Veldgids libellen zie ik hem wel bij het Lantaarntje. Zou dit, qua kleur en tekening, er een kunnen zijn?
Gr.Dirk
Voor het eerst in de ca. 15 jaar dat er salomonszegel in onze tuin staat, is de plant bijna helemaal ontbladerd door rupsen. Geprobeerd de rupsen te determineren op de site van de Vlinderstichting, maar zonder succes. Wie weet welke rups het is?
Graag zou ik de naam van dit vliegje weten.
Ik denk dat hij/zij zo'n 5/6 mm groot is.
Ik zag hem in eigen tuin.
Het gaat hier om de vlieg (of zo) op de voorgrond/rechts. Deze kwam aanvliegen op het ontzielde lichaam van een hommel of bij.
Wie weet de naam van dit zwarte bijtje?
Wie weet welk vlindertje dit is? Gevonden in de achtertuin, ongeveer 1 cm groot.
Wie kan mij zeggen welke vlinder dit is. Na heel veel zoekwerk weet ik nog steeds niet welke vlinder (soort) dit is. De vlinder zat in een taxushaagje in onze tuin.
Nu met foto
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.