Larven van bladwespen?
Hallo Forum, Deze larven hingen half juni aan een blad van een berkenboom, zijn het larven van bladwespen (en zo ja, welke) of horen ze toch bij een ander soort?Alvast dank voor een reactie!
Hallo Forum, Deze larven hingen half juni aan een blad van een berkenboom, zijn het larven van bladwespen (en zo ja, welke) of horen ze toch bij een ander soort?Alvast dank voor een reactie!
Dit prachtige vliegje zat tegen een uitgebloeid grasje langs het water in het Sch. Bos in Barneveld. Op m'n scherm zag ik pas hoe mooi die was. Ik heb wat gegoogeld, maar kon hem niet vinden....
Wat is dit voor een prachtig diertje?
Vandaag bij Anna Paulowna in het rietgewas deze enorme nachtvlinder ca 4 cm. Ik heb echter geen idee. Leek nog niet vliegwijs. Wie helpt? Helaas slechte foto.Alvasr bedankt Hans
Welke vlinder is dit?
Hallo weet iemand hoe deze sprinkhaan heet hij is in de Wieden gefotografeerd. Groetjes Agaat Mesman
Onze zoon probeert z'n vader een plezier te doen. Gelukt! Hij fotografeerde vorige week deze twee kevers in de Cevennnes op ca. 350 m. hoogte in droog hooiland. Weet iemand de naam en komen ze ook in ons land voor?
Op 31 juli heb ik een larve zien zitten op boerenwordmkruid en mijn vraag is van welke soort is deze.
Wie kan mij helpen met het op naam brengen van deze nachtuil?Het beestje zat tussen een stapel klinkers, net uit de pophuid gekropen die ertegenover zat. Er zat ook een lang viltachtig spoor onder hem, restanten van zijn transformatie? Plaats: boerderij aan de voet van de Sallandse Heuvelrug. Datum ...
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.