Geleedpotigen

Mijt of Teek

Graag zou ik willen weten of het beestje op de foto een Mijt is of een Teek. Bij toeval had ik hem op de foto. Ik was een lensje aan het testen in mijn tuin. Maakte een foto van de mosjes. De mosjes zijn maar een paar mm hoog.Het beestje is dus ook superklein... Ik heb gezocht, maar kon nergens...

Welke (page) vlinder?

Niet zelf gefotografeerd... dit is voor een kunst projectje op verzoek.Maar welke vlinder is dit? Volgens mij is het wel een bestaande vlinder; en ik ben er al achter dat het waarschijnlijk een uit de familie van de pages (swallowtails) is; Papilio dus. Maar daar zitten er zoveel in; ik heb deze no...

Larve en spinsels onder water

Tijdens een duik in het Galderse Meer bij Breda twee weken geleden deze spinsels en larven gezien. Watertemperatuur 5 graden. Diepte 7-10 meter. Ik dacht aan libelle larven, maar het lijkt me nogal diep en ik lees nergens dat ze dergelijke spinsels maken. Verder is er nauwelijks onderwaterleven in d...

lege cocon...

Welke vlinder is er uit deze lege cocon gekomen?11 januari onder de eikenboom waar ik eerder de wintervlinder heb gezien.B.v.d. vr. groet Marijke

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.