Voor mij onbekende vlinder, ken jij hem?
Ik zal nog een tweede foto plaatsen, zat op de voortent van een caravan in Voorst, dank voor het meedenken, Jeanet
Ik zal nog een tweede foto plaatsen, zat op de voortent van een caravan in Voorst, dank voor het meedenken, Jeanet
De laatste voor vandaag. In zelfde gebied als de vorige. Op braam. Opvallend geel aan de poten.
Vanmiddag gevonden op vlierbes (ben ik niet zeker van). Vrij waterrijk gebied.Ik kom uit op Corymbia fulva (maar ben daar echt niet zeker van).Kon slechts één foto maken.
In hetzelfde gebied als de andere twee waarnemingen. Op grote brandnetel. Ik kom uiteindelijk terecht bij een schietmot. Had misschien nog een foto van opzij moeten nemen. Al doende ...(Overigens voel ik me met drie vragen wel wat bezwaard!)
Vanmiddag gevonden op grote brandnetel in gebied met grote plas en veel wilg, els ...Ik kom uit bij Ptychoptera , maar verder ... ? Misschien is het niet mogelijk tot verdere determinatie te komen alleen op grond van deze foto.
Van welke vlinder is dit de rups?Vandaag in tuin op kamperfoelie
Vanmiddag gevonden op blad riet vlakbij een vaart in de buurt van een oude veenplas. Opvallend vind ik het hoog op de poten staan en het mooie lijf.
Welke kan dit zijn?Deze vond ik aan een poel.mvg
wederom langs de maas (uiterwaarden), deze week, opvallend zijn zijn/haar ogen. Gr. Jan
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.