Geleedpotigen

Welke insecten in insectenhotel?

Hoi!Ik heb dit insectenhotel in mijn tuin hangen. In de 2 kamertjes in het kleine cirkeltje zitten volgens mij twee bijen. Want die kamers zaten eerst vol met stuifmeel en nu zitten daar twee popjes in.Maar in al die andere kamers zag ik eerst dat die helemaal gevuld waren met kleine spinnetjes. Daa...

boorvlieg

Ook vanmorgen gevonden (voor biotoop zie volgende/vorige vraag). Met mijn insectengids kom ik bij de boorvliegen terecht. Op waarneming.nl gekeken en daar staan wel erg veel soorten boorvliegen.Volgens mij heb ik deze gevonden op bijvoet (niet helemaal zeker).

t is groen ...

Vanmorgen tijdens paddenstoelenexcursie (meer insecten dan paddenstoelen gezien!) in Zoetermeer een insect gevonden waar ik geen raad mee weet. Geen uitstekende lichaamsdelen zoals poten, sprieten ...Langs water aan een pad met veel grote brandnetel, bladen van groot hoefblad, kaardebol, bijvoet .. ...

Hoornaar

Wij hebben in een vogelkastje in de tuin een beginnend nest van een hoornaar ontdekt. We hebben een paar keer een exemplaar zien vliegen. Het nest is ongeveer 6 cm groot en er zitten er 2 in..Wat kunnen we het beste doen.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.