Geleedpotigen

Onbekend insect.

Trof op de oprit dit insect aanDacht in eerste instantie aan een klein soort Kakkerlak , maar miste bij dit insect de voelhorens.Het insect is tussen 1 á 2 cm groot.Hebben jullie een idee?Bij voorbaat dant.Vr.gr.Anaben.

Kolonie van vuurwantsen?

Ik heb in september in midden-frankrijk op een lindeboom (dank Tineke en Jeanette) een groot aantal kolonies insekten (je hebt gelijk Tineke, het zijn zo te zien vuurwantsen) in verschillende staten van ontwikkeling gezien.Mijn vraag was voor soort insekten het waren, maar ik denk dat die nu al bean...

rups koninginnepage

Wij hebben 7 rupsen van de koninginnepage op het wortelloof in onze moestuin. Overwinteren ze als pop? En waar doen ze dat? En kunnen we iets doen om ze goed door de winter te krijgen? Liefst op een manier dat we ze ook 'in de gaten kunnen houden'.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.