Geleedpotigen

Wants.

Trof op het dakterras deze langwerpige wants aan.Determinatie via www. niet gelukt.Gaarne jullie hulp.Bij voorbaat dank.Vr.gr. Anaben.

welke libelle is dit?

Wie kan mij helpen door deze libelle te determineren en er wat over te vertellen? Vanmiddag zag ik hem/haar in de duinen van de Meijendel in Wassenaar.Alvast mijn hartelijke dank voor je moeite.Wilma

Een motje tegen de parasol

Wij wonen in Zuid-West Frankrijk. Er zat een mot tegen de flap van de parasol. We hebben net een rups van het vlasbekuiltje aangetroffen en misschien is deze mot de vlinder. Maar de foto's daarvan verschillen. Waarschijnlijk is dit een andere mot. Wie zoek met ons mee naar de ware....

Geel zwarterups

Deze rups vanmorgen aangetroffen, dacht, dat het een koolwitjes rups was. De huis is echter glad, geen haartjes. De rups is 3,5 cm lang.Een rups van de St Jansvlinder komt ook in de buurt, maar heeft ook haartjes.Wie gaat het oplossen

Wat is dit?

Wie kent deze bladroller? In Hongarije gefotografeerd, Ik dacht een Hoefijzermot maar weet dat niet zeker. Ik ben er wel achter dat ze niet precies hoeven te lijken maar vindt het toch moeilijk. Wie helpt mij?

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.