Wat is dit?
Half september zag ik deze wesp? in natuurgebied de Brand in Udenhout. Zou het een goudwesp kunnen zijn en zoja welke dan?
Half september zag ik deze wesp? in natuurgebied de Brand in Udenhout. Zou het een goudwesp kunnen zijn en zoja welke dan?
Dit beestje zag ik in september gewoon in de tuin in Waalre. Zou het een gele Rozenbladwesp kunnen zijn?
Vanmiddag, gevangen in een spinnenweb. Bevrijd. Barneveld.
Ook deze tijdens het nacht-vlinderen genomen een maandje geleden. Wat zou het kunnen zijn?
Deze nachtvlinder heb ik begin oktober tijdens het nacht-vlinderen gefotografeerd. Zou het een Piramide of schijnpiramidevlinder kunnen zijn?
Ik ging voor de zwam maar thuisgekomen zat er een insect op en volgens mij wat eitjes maar ik weet het allemaal niet zeker
Vandaag gefotografeerd in een bos in Tilburg. Het is een klein beestje
Zojuist plaatste ik een vraag over wantsen. In een hoek van een andere foto zat ook een insect dat op een wants lijkt. Dezelfde vraag: wie kan me helpen bij de determinatie?
Vanmiddag fotografeerde ik in een natuurgebiedje in de Krimpenerwaard deze wantsen (of zijn het geen wantsen?) Wie kan mij helpen aan de soortnaam?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.