Geleedpotigen

Lepthyphantes minutus ??

Een spinnetje waarvan ik denk dat het een hangmatspin zou kunnen zijn. Het is een spinnetje van 3-4 mm groot.Ik vond het in een holletje van een steen. Helaas met de kop naar binnen gericht zodat ik de oogjes er niet goed op heb staan. Wel het achterlijfje...ik heb gezocht en kwam uit bij de Lepthyp...

Roofmijt anders ???

Dit diertje zag op 1 maart 2019 onder een steen. Het lijkt mij een Roofmijt maar dan anders... Ik ben ze nog nooit met zulke lange poten en lange sprieten tegen gekomen... Hij was net zo groot als een roofmijt en ook net zo snel...Misschien weet het Forum raad...met vriendelijke groet,Henny Pen...

Welke larve ?

Graag zou ik weten van welk beestje dit een larve isIk vond het onder een steen in mijn tuin op 8 februari 2019.Het beestje is niet veel groter dan 1 cm.met vriendelijke groet, Henny Pen-de Jong

Rode bosmieren

Vandaag liepen wij in de duinen van Bergen/Schoorl. We kwamen iets tegen wat leek op het begin van een mierenhoop. Er waren heel veel mieren, honderden, bezig met iets rondom de mierenhoop. Er was veel geritsel van de mieren in het oude blad en in de takjes. Wij vroegen ons af of de mieren in de win...

kaartmot?

Goedemorgen, Bij het maken van rillen zag ik deze mot. Ben niet zeker maar dacht aan kaartmot. Kan iemand dit bevestigen alvast dank! Groet Hans

Vroege wesp

Het is 21 februari en ik heb al een wesp in huis. Nu had ik net planten water gegeven, die de hele winter geen water krijgen. Kan hij daar overwinterd hebben.

Bijvlieg?

Op 26 febr. waargenomen in Dordrecht.Zou dit een Onvoorspelbare bijvlieg (m) kunnen zijn?Jammer genoeg geen andere foto kunnen maken van de ogen en achterlijf.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.