Geleedpotigen

keversmidse?

Afgelopen week trof ik tussen het mos (pad aan rand hei, langs dennenbos op het Dwingelderveld) een heel stel schilden van (mest?)kevers aan. Ik ken wel het verschijnsel smidse van lijsters die daar slakken achterlaten, maar zoiets met kevers heb ik niet eerder gezien. Welk dier zou dit gedaan kunne...

Ringen op LHB

Al geruime tijd kom ik vreemde ringetjes tegen op de schilden van Lieveheersbeestjes, zoals bij dit Zevenstippelig lieveheersbeestje Coccinella septempunctata. Ze lijken wel op siliconendruppels bij verf. Kent iemand dit verschijnsel of waardoor dit wordt veroorzaakt?

grote kever

Hallo,Weet iemand welke kever (soort) dit is?Gefotografeerd in Zuid-Afrika, ik schat ca. 8-10cm groot.Ik heb gezocht en kom niet verder, het lijkt wel een kruising tussen een Vliegend Hert en een Titanus Giganteus.Bedankt

libelle

Kan iemand mij vertellen welke libelle dit is? De foto is gemaakt op de Veluwe, oktober vorig jaar.Heeft iemand ook nog een suggestie voor de aanschaf van een libellegids?Alvast mijn hartelijke dank.

wants

Kan iemand mij vertellen, ondanks dat het geen scherpe foto is, welke wants dit is. De foto is in oktober op de Veluwe gemaakt?Alvast mijn dank.

Wants

Wie kent deze wants . Een kennis vond hem in huis. Hij vermoedt dat het een insect is die meegekomen is met een caravanvakantie naar Frankrijk.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.