Geleedpotigen

zwart soldaatje ?

In dezelfde biotoop als de vorige vraag een soldaatje gevonden.In dezelfde veldgids staat op blz. 180 drie keer een zwart soldaatje genoemd (een beetje merkwaardig voor drie verschillende soorten). Cantharis obscura, C. pellucida en C. rustica. De soort die ik gefotografeerd heb, is volgens mij C. o...

spitsmuisje ?

Vandaag gevonden op vrij lage struik onder eik. Er stond ook veel brandnetel. Het is één van de oude buitens/landgoederen in 's-Graveland. Het kevertje was slechts enkele mm groot.Al zoekend kom ik uit bij menierood zuringspitsmuisje [veldgids Kevers van Europa; V. Albouy/D. Richard; blz. 340/341...

Spinnen op muur

Elk jaar zitten er vele zwarte spinnen op de stenen muur van onze schuur. Het zijn er tientallen. Verder ik de tuin zitten ze niet, of in ieder geval niet zo bij elkaar. Ik heb geen webben gevonden.

De spinnen zijn wel erg snel en dus lastig te fotograferen.

Ik zou graa...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.