Ken ik niet
Wie weet welk diertje dit is?
Zwart lijf, zwart grijze vleugels.grote ogen. Ong 2 cm.
Wie weet welk diertje dit is?
Zwart lijf, zwart grijze vleugels.grote ogen. Ong 2 cm.
Wat is dit voor een soort. Vond ik op mn buxus.
Deze kever zat op een narcis in mijn tuin in Utrecht Leidsche Rijn. Weet iemand wat voor kever dit is?
toen ik gisteren op de hond stond te wachten ging een groot insect mijn neus voorbij(bijna dan); ik dacht aan een hoornaar maar heb hem goed bekeken toen hij op een blad weegbree zat, en later thuis in mijn veldgids gekeken; bleek een platbuik te zijn, een bruine .Wat een prachtig dier, helaas geen ...
Een aantal weken zie ik in mijn omgeving (Dordrecht) deze donkere vlieg. Na lang zoeken vermoed ik dat het een Lansvlieg is (nooit van gehoord) met de naam Setisquamalonchaea fumosa. Is mijn vermoeden juist?
Dit insect zat heerlijk in de zon op de partytent.Welk insect is het?
Kan iemand mij vertellen wat voor insect dit is.Gefotografeerd in De Wieden.
13/5 : vandaag in natuurgebied Huis ter Heide deze libelle gezien. Twijfel nu of het een zwarte heidelibelle is
heeft iemand enig idee wat voor een soort kever dit is? ik kom er niet achter.alvast bedankt.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.