Juffers
Aan de rivier de Dronne, Dordogne, Bourg du Bost, deze groene juffer gefotografeerd. Wat is de specifieke naam van deze juffer.
Aan de rivier de Dronne, Dordogne, Bourg du Bost, deze groene juffer gefotografeerd. Wat is de specifieke naam van deze juffer.
Dit vlindertje zat heerlijk op de petunia.Welke is het?
Op het raam van de garagedeur zag ik dit piepkleine vlindertje van hooguit 1 cm zou dit een schildstipspanner kunnen zijn of is hij daar te klein voor?
Weet iemand welke libel dit is?
Deze vliegt veel in mijn tuin bij de ezelsoor met een kleinere , de kleinste van de twee verzameld ook de haartjes van de blaadjes ,ze halen stuifmeel uit de kleine paarse bloemetjes van de ezelsoor en met regelmaat neemt de grootste een soort duikvlucht en bespringt de kleinste ik denk voor een pa...
Dit jaar kan ik de vlinders minder goed bekijken omdat ze zo kort op de bloemen blijven. Ligt dit aan mij of zijn de vlinders dit jaar wat onrustiger?
Kunt u mij zeggen welk insect dit is ?Vr. groet Irma
welke rups is dit en welke vlinder komt daar uit? We hebben geprobeerd hem goed op de foto te krijgen, maar hij bewoog steeds, eenmaal op tafel beland hield zijn kopje zich vast aan de stof van het tafelkleed.
Vandaag gezien adriaantrip bos schaduw 16 mm groot slootkant staat niet in mijn book hoogezand.
Geert
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.