Geleedpotigen

Larve van...!??

Zag vandaag deze larve (3-4 mm).geen idee van welk beestje deze larve kan zijn. Hij zat op een afgebroken tak van een Eikenboom waarop korstmossen zitten (de tak ligt al een paar weken in mijn tuin)misschien weet iemand van het Forum het...vriendelijke groet, Henny

Druppel

Nadat deze rups enkele bladluizen had opgegeten produceerde hij een grote druppel die hij op een stengel plaatste. Nooit eerder waargenomen. Is dit een vorm van afscheiding?

Rups zonder pootjes

Van de zomer zag ik deze dikke gedrongen rups die meerdere bladluizen zat op te smikkelen. Hij had een vage witte streep over zijn rug. Ik heb echter geen pootjes kunnen waarnemen. Heeft iemand een vermoeden wat dit zou kunnen zijn?

Insect

In de huiskamer ongeveer 15 mm groot hoogezand onder welke categorie valt deze en ook wat zijn naam is, ook schadelijk, ben van plan om het naar buiten bv kier te zetten.
Geert

welke rups ?

Op 23 mei 2019 nam ik deze foto van een rups die ik niet op naam kan brengen.Ik heb dit uit te zoeken met het rupsen zoek systeem van de vlinderstichting, maar kan hem daar ook niet vinden.Nrd. Limburg in een gemengd bos langs een bospad.Groet, Piet

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.