Geleedpotigen

Krekel

Ik denk een krekel maar weet het niet zeker, kunnen jullie mij helpen het maakt een brommen geluid 13 mm groot en lijkt gewond te zijn.
Geert.

Welk kevertje is dit?

Ik had geen insecten meer verwacht toen ik op paddenstoelentocht was maar zag in de Teverenerheide, grenzend aan de Brunssumerheide in Zuid Limburg dit kevertje op een houten afrastering zitten. Gefotrografeerd op 26 oktober in de middag.

Vlieg

10 mm zat op een paarde bloem mooie kleurringen zuidlaardermeer gebied hoe heet deze vlieg en is het vrouwelijk of man omdat ik nog een foto heb gemaakt bijna gelijk als deze.

Wriemelende hoop larven.

Deze larven vonden we vanmorgen in onze tuin in Westerwolde. Zo te zien zijn ze uit de voegen tussen de straatstenen gekropen. Vlak naast een perkje met koninginnekruid.Ze zijn ongeveer 15mm. lang.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.