Geleedpotigen

Wat kunnen dit zijn ...!??

Gisteren zag ik deze twee kleine “larven” van ongeveer 2 mm groot onder een afgevallen blaadje zitten ( in mijn tuin) . Er zat een dun vliesje overheen zoals te zien is op de foto...misschien weet iemand van het Forum wat dit kan zijn...vriendelijke groet, Henny

Welke vlieg kan dit zijn?

Op de afgelopen warme donderdag heb ik deze vlieg gefotografeerd tegen de muur van een flat, in de stad Landgraaf, Zuid Limburg. Ik kom, niet uit de naam want dambordvlieg of grijze vleesvlieg is het toch niet? Ik had de macrolens niet bij me en heb helaas geen betere foto

Pop

Een verlaten pop gevonden op Champ d'Icare, Dordogne, Frankrijk in een oude houtstapel. Misschien van een pijlstaart, maar welke?

Een larve...

Een larve (3-4 mm ) , maar van welk beestje zou dit kunnen zijn.ik vond het op een afgevallen blad van een eikenboom dat in mijn tuin was gewaaid...Misschien weet iemand van het Forum het...vriendelijke groet, Henny

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.