Geleedpotigen

Hoe heet deze spin

Op 31 mei, in de Kampina zag ik ineens deze spin die een prachtig holletje had gebouwd met een kunstwerk van een web er omheen.Ik kan op internet geen informatie vinden over spinnen die dit doen. Weet iemand welke spin dit is?

Wat zie ik ?

Vandaag veel lieveheersbeestjes gezien: imago's, larven en poppen.Volgens mij heb ik een foto gemaakt van een ontpopping, maar zeker ben ik daar beslist niet van. Dus is mijn vraag:wat zie ik nou precies op mijn foto?Vriendelijke groet,Tjerk

rups onbekend

Vanmiddag aangetroffen in onze achtertuin op de stam van een leilinde.Ongeveer 5 cm lang (denk ik). Achtergedeelte lichtgroen. Naar de kop toe donkerder groen. Geen (opvallende) tekening op de rug.

Is dit een soort Hommel?

Waalbos, Rijsoord. Ik had deze "hommel" gefotografeerd, maar eenmaal thuis ging ik de foto bekijken en vind hem wel een vreemde kop hebben voor een hommel. Is dit een hommel, of iets anders? Alvast bedankt, Jolanda

Twee zebraspinnen

Wat zijn deze twee zebraspinnen aan het doen. Een innige omhelzing, een gevecht om een prooi of gewoon een stoeipartijtje?Helaas heb ik het afscheid net gemist. Ineens was er nog maar een aan de wandel.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.