kevertje
wat voor een kevertje zou dit kunnen zijn. zat vandaag in de hedera haag en is ca. 1,5 mm groot
wat voor een kevertje zou dit kunnen zijn. zat vandaag in de hedera haag en is ca. 1,5 mm groot
Bruin grijs met een wittere streep over de zijkant ligt behaard zaten op de koekoeksbloem en kroop in een leeg zaadhuisje
Vandaag gezien bij muntendam 20mm groot. Kan het een hooibeestje zijn?
Groet,
Geert.
Kan iemand mij vertellen welk insect ik heb gefotografeerd in mijn tuin?
Op 10 juni zag ik in Dordrecht deze grote soldaat van ca 15 mm. Lijkt mij geen geen Gele soldaatje Cantharis livida. Zou dit misschien een Cantharis rufa kunnen zijn?
Dit vond ik in de tuin. Het zat aan de onderkant van een blad van een Deutzia struik. De diertjes zijn afzonderlijk ongeveer 3mm
Gezien in de tuin. Wie weet om welke soort het gaat?
Alvast bedankt voor het meedenken!
welke naam heeft deze libel?Bos met slootjes , klei. N.Ned.
Dit insect zit al een hele tijd in onze tuin. Ik weet niet of het een vlieg of een bij is. Hij vliegt als een zweefvlieg maar gedraagt zich als een bij.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.