wie is dit?
Wat voor een insect is dit, zijn lijf en kop zonder uitsteeksels wad al meer dan 5cm?
Wat voor een insect is dit, zijn lijf en kop zonder uitsteeksels wad al meer dan 5cm?
Deze mooie pluis zat aan de onderkant van een brandnetelblad.
Je kon iets donkerder eitjes zien zitten in het midden.
Van welk insect zijn ze?
Hoi,in onze voortuin staat een soort madeliefjes Chrysant van zo'n meter hoog. Op de blaadjes zitten een aantal heel kleine coconnetjes. Heeft iemand een idee van welk insect deze zijn?Groet,
Dit is de bovenkant
Zou graag de naam weten van dit insectje, klein, donker van kleur en zat op een gele bloem waarvan ik de naam ook niet weet - sorry.Vriendelijke groet en alvast dank, Irma
Denk dat dit een soort Blaaskopvlieg is maar welke want ik ken ze alleen maar met gele strepen op het "knuppeltje".Graag uw opinie.Vriendelijke groet, Irma
18 juni 2020. Dit insect zit al urenlang op de zuidgevel van mijn huis in Delft. Het is zeker 3 cm lang en ziet er zeer indrukwekkend uit. Ik heb zoiets nog nooit gezien en zou graag willen weten wat voor insect het is. Mogelijk is het een of andere cicade.
Ik ben blij dat ik Vroege Vogels heb ontdekt voor al mijn tuin vragen en bedank bij deze alvast voor de reacties. Naam van insect?
Wederom mijn vraag naar de naam van het insect?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.