Blauwe ogen
Enkele dagen terug in Dordrecht waargenomen. Van wie zijn deze mooie blauwe ogen. Ik denk zelf aan de Tang- of Tengere pantserjuffer.
Enkele dagen terug in Dordrecht waargenomen. Van wie zijn deze mooie blauwe ogen. Ik denk zelf aan de Tang- of Tengere pantserjuffer.
Op het landje van een kennis werd het gras gemaaid.Plotseling kwamen er heel veel donker gekeurde rupsen, die zich uit het gras richting elzenbosjes begaven.Waren zij op de vlucht voor de grasmaaier en wilden ze gezamenlijk het vege rupsenlijf redden ?Het was een wonderlijk schouwspel.Om welke soort...
Ik dacht eerst een cicade (even klein), maar het is toch iets anders, misschien een heel klei sprinkhaantje?
Op 19 augustus kwam ik deze nachtvlinder tegen in onze tuin in Dordrecht. Hij heeft bijna geen tekening op de vleugels. Heeft iemand een idee wie of wat dit is?
En is dit misschien het vrouwtje van dezelfde soort?
Welke soort is dit? Deze met die donkere rugstreep kon ik niet vinden
Wie weet welke rups dit is. Deze zat op de st janskruid wat ik wel heel apart vond. Deze zat in een weelderige tuin bij iemand. Denk zelf aan een uilensoort..
Vast bedankt. Gr everdien
Waar is dit coconnetje van?
Wie weet welke rups dit is? Gefotografeerd op 16 augustus in het Drents Friese Wold.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.