larve van ... ?
Vanmiddag vond ik in een liggende, half vergane boom een larve. Het is een waterrijk gebied met vooral populier, els en wilg. De boom was niet herkenbaar, want de schors was verdwenen. Jammergenoeg is d eerste foto zeer matig.
Vanmiddag vond ik in een liggende, half vergane boom een larve. Het is een waterrijk gebied met vooral populier, els en wilg. De boom was niet herkenbaar, want de schors was verdwenen. Jammergenoeg is d eerste foto zeer matig.
En deze
En de laatste twee groetjes Agaat
De volgende zijn in Frankrijk gefotografeerd. Agaat
Ik heb verschillen de wantsen waar ik geen naam bij weet. De eerste is gefotografeerd in de Amsterdamse waterleiding duinen in december.Ik hoop dat iemand mij kan helpen met vriendelijke groet Agaat Mesman
Vanmorgen vond ik onder een schors van een omgezaagde populier diverse larven. Obsidentify (waarneming.nl) gaf aan, dat het een larve van een zwartkopvuurkever [Pyrochroa coccinea] is.Ik vraag me nu af, hoe je larven van een zwartkopvuurkever kunt onderscheiden van die van een roodkopvuurkever.(Ik h...
weten jullie wat dit is
Ben nog een keer door mijn foto's gegaan, Genomen in de zomer bij een vistrap van een waterzuivering in Brabant. Kan deze zelf niet thuisbrengen.
Vandaag was ik op begraafplaats Nieuw Bergklooster in Zwolle en zag op een boom(linde?) op de stam een krioelende hoeveelheid beestjes. Zijn dit wantsen? En zo ja, welk soort?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.