Forum

Nieuwste vragen

rode druppels op houtsblok

Ik zou graag weten wat de rode druppels op het houtsblok zijn (zie foto).

Het houtsblok lag oorspronkelijk meer in de schaduw. Ik heb het houtsblok in de zon gelegd om er een betere foto van te kunnen trekken.
Het houtsblok lag op een hoop met andere houtsblokken.

Erik

welke melkdistel?

Is dit een akkermelkdistel, een gewone melkdistel of helemaal geen melkdistel? De bladen zijn zoals te zien scherp getand. Naar boven toe wordt de stengel vrij kaal. De plant groeit rijkelijk in de wegberm en is ruim een meter hoog.

Welke rups is dit?

Dit rupsje lag in de vijver. Ik heb hem op een blad gezet. Hij is ongeveer 2 cm. Gele streep op de rug, en ronde vlekken op de zijkant, met twee rode verticale streepjes. In zijn "nek" zit een soort uitsteeksel.

Vreemde uitwerpselen

Ik ben tijdens het wandelen nu al een paar keer de zelfde soort uitwerpselen tegengekomen. Ze zitten vol met (resten van) bessen. Mijn vraag is nu; Van welk dier zijn dit de uitwerpselen?

terraskant bloemetje

De hele zomer groeide er klein spul aan de rand van mijn terras. Nu heeft het blauwe bloemetjes.

Voor jullie is het vast overbekend. Maar ik als kersverse ontdekster van mijn eigen tuin heb heel veel hiaten in de bloemenkennis.

" Boom met bast in kabelsteek"

Op 19 augustus in de berm tijdens het wandelen van etappe 13 van het PieterPad , tussen Laren en het Twentekanaal, fotografeerde ik deze boomstam. Voor mijn fotoverslag leuk als ik de naam , via Vroege Vogels , kan achterhalen.