Denk aan roestvlekzwam???
Deze zaterdag gezien in bos in Lunteren.
Witte hoed met paars-roest achtige vlekken.
Stevige witte steel met verticale "ribbels"
Onderkant hoed: fijne lamellen.
Meer kan ik er niet van maken.
Deze zaterdag gezien in bos in Lunteren.
Witte hoed met paars-roest achtige vlekken.
Stevige witte steel met verticale "ribbels"
Onderkant hoed: fijne lamellen.
Meer kan ik er niet van maken.
dit jaar is de V.V. site behoorlijk veranderd, zelfs zo erg dat ik mensen als Coco met het thema; even een keuveltje maken, niet meer zie.
Dit was op de site een lang thema waar iedereen op in kon haken.
Kan zij niet meer op de site komen of is er wat met haar aan de hand?
Weet iemand dat?
Door de enorme droogte hebben we in Nrd Limburg geen paddenstoelen. Normaal gesproken hadden we al weken kunnen genieten van deze pracht.
Ik vraag me af hoe het Mycelium zich houdt in deze omstandigheden, sterft het ook af of heeft de droogte weinig invloed ?
Of komt het helemaal goed ...
Ik heb een vraag over een Uilenkast
Mag je zomaar een Uilenkast in het bos hangen
Het bos is wel een openbare plek
Ik weet niet of dit zomaar mag
Weet iemand dit?
Vriendelijke groetjes Henrico
Gisteren (9 okt) zagen we in de Achterhoek (westelijk) een paar keer een groepje kieviten. Ik dacht dat ze nu al wel naar het zuiden vertrokken zouden zijn of zijn dit doortrekkers vanuit het noorden ??
Op 23 september j.l. gezien in een park in Dordrecht. De zwam stond tegen een omgevallen boom en was ca 40 cm groot.
Het meest opvallende was, voor mij, dat de steel voor een groot gedeelte voorzien was van lamellen.
Kent iemand deze grote jongen?
Gr.Dirk
Ik wil graag een nestkast voor deze vleermuis.
Wie weet om welke vleermuis het gaat?
Zijn dit eitjes? Wie weet van wat?
Gisteren gevonden in Venlo in mijn tuin op de stoep langs de hortensia's deze fraaie harige rups met een zwart lijf en bruine haren in borstels. Helaas niet de poten goed bekeken. Wie helpt me verder ?
Groet, Piet