Dank julliedan denk iik eerder aan ransuil.omdat 3 jaar geleden hier een nest met 2 jongen zat
. En ik hoorde van mensen 600 meter verder op dat er een paar maanden geleden. Ze een nest hadden ook met 2 jongen
janvangent
In het bos bij het klooster van Ter Apel broedt wel de bosuil. Wat de vorm betreft zou het best van een bosuil kunnen zijn. De braakballen van een ransuil zijn meer afgerond en liggen vaak in grote hoeveelheden op de z.g. roestplaatsen. De braakballen van de bosuil worden nooit in grote hoeveelheden gevonden omdat ze tijdens de jacht worden geproduceerd. 10 januari 2017 organiseert IVN Westerwolde een avond waarop onder leiding uilenballen worden uitgeplozen. Je zou ze daar mee heen kunnen nemen. Kijk maar even bij de website van IVN Westerwolde , daar vind je mijn gegevens wel.
Groet, Henk.
ivn-er
Als de braakballen onder bomen liggen buiten het bos dan denk ik meer aan ransuilen dan aan een bosuil waarvan je de braakballen vrijwel uitsluitend in bos zult aantreffen. Braakballen van de kerkuil vind je vrijwel uitsluitend in gebouwen.
Gr. Dick
ufoywan
aan de rand van nter Apel met uitzicht op weilanden, aangrenzende tuinen met oude coniferen en fruitbomen
ivn-er
Heb je ook info over formaat en vindplaats? Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
. En ik hoorde van mensen 600 meter verder op dat er een paar maanden geleden. Ze een nest hadden ook met 2 jongen
Groet, Henk.
Gr. Dick