Forum

Nieuwste vragen

gedrag witkopstaartmees

Tussen de "gewone" staartmezen zit een witkopstaartmees (weten jullie vast al!!) Sinds ongeveer een week komt die witkop een aantal keren per dag voor het raam van onze tuindeuren zitten. Hij gaat van het ene raam naar het andere...en vliegt dan weer weg. Eerst dachten we dat hij mss insecten zocht...

reiger

Een moeilijke beslissing ! Gisteren een hongerige reiger bij mijn (heel kleine) vijvertje. Hij heeft er 3 kikkers uitgevist. Mijn dilemma was groot. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de reiger. Als zo'n vogel in een besloten tuin landt moet de honger erg geweest zijn.

Zwart Water monster Venlo

In natuurgebied zwart water maakte ik een foto van de zonsondergang, tegelijkertijd hoorde ik vlak voor me in het water een plons.
Toen ik keek zag ik alleen nog wat grote kringen.
Op de foto was wel iets te zien, helaas niet al te duidelijk omdat 1) het was al aan het schemeren en 2) ...

Luis...???

In ben benieuwd wat dit voor een beestje is.
Ik dacht in eerste instantie aan een luis, maar of dat zo is...???
Ik vond het half december 2016 onder een blad in mijn tuin.
Het heeft een lengte van 1,5 tot 2 mm...

met vriendelijke groet,
Henny Pen

Bananen spin???

Vrijdag heb ik bananen bij de lidl gekocht.
Later bleek dat er op 1 van de bananen een spinnennest (?) zat. Ik heb het gedeelte banaan + nest, gevuld met ronde eitjes, in een glazen pot gestopt. De bananen zijn van Tucon Columbia.
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn,?
Ik z...

Onbekende beest in de houtbult

Achterin onze wilde tuin (vlak tegen het Overijssels. kanaal aan) hebben we een restant gesnoeid hout. Vlak ervoor liggen er her en der ontlasting van een beest die we nooit zien en niet kunnen plaatsen. We hebben al op internet gezocht n.a.v. een foto van de ontlasting, maar komen er niet uit. Wil ...

Welke vogel ?

Ik denk dat het een winterkoninkje is, maar twijfel door de donkere (bovenkant) kop en het feit dat-ie hoger op een boom zat .