Forum

Nieuwste vragen

Bruine rat

Ik had op de app een vraag gesteld over gaten in mijn tuin.
Annemarie antwoordde dat het ging om een bruine rat. Ik wilde reageren door te zeggen dat ik er inderdaad 2 had gezien (joekels!), maar zag geen manier om dit te doen. Klikt toen maar op "dat klopt niet"in de hoop dat ik dan een invo...

Kraanvogels nu al?

Rond half zes, een groep schatting 50 kraanvogels richting noorden Duitsland, is dit niet wat vroeg?
Toen ik de formatie zag, even kunnen luisteren en het was echt het geluid van deze heerlijke voorjaarsbode.

Vreemde zwammen

Deze vreemd gevormde, donkerbruin gekleurde zwammen kwam ik tegen op een afgezaagde boomstam.
Het leek in de eerste instantie op een stapeltje hondendrollen ;) maar dat was dan erg kunstig opgestapeld tegen het vertikale stammetje.. Het had geen nare lucht dus ging ik er vanuit dat het iets a...

Dooicirkel op ijs

Op onze vijver heeft zich een cirkel van dooiend ijs gevormd. Exact rond. Welk natuurkundig verschijnsel doet zich hier voor? Dit is de tweede keer al deze winter dat het fenomeen zich manifesteert. Zou er een plant onderzitten die warmte uitstraalt? We zijn uterst benieuwd de oorzaak te horen.

vogelteldag

Vogelteldag

De hele week de zeldzaamste waarnemingen gedaan:
winterkoninkje, boomkruiper en een sijs!
Dat belooft wat voor de vogelteldag.
Dus vol verwachting zitten we -mijn zoon en ik-
verdekt opgesteld onder het bureau bij het raam, om het komend half u...