Welke bloem is dit?
Deze bloemen groeien volop in de bermen in deze omgeving (Heesch, Oss). Ik krijg niet uitgesleuteld welke bloem het is! Kan iemand me daarbij helpen?
Deze bloemen groeien volop in de bermen in deze omgeving (Heesch, Oss). Ik krijg niet uitgesleuteld welke bloem het is! Kan iemand me daarbij helpen?
Deze vlinder zag ik op 18 juni zitten. Kort daarvoor had ik hem per ongeluk opgeschrikt. Ik heb inmiddels vele sites op internet bekeken maar heb niet een afbeelding kunnen vinden. De vindplaats is mijn volkstuin Ter Weer in Wassenaar. Ik vermoed dat het een nachtactieve vlinder is.
Op een dode stam van een loofboom ontdekte ik deze kogeltjes van maar enkele mm doorsnee.Ben erg benieuwd welke zwam dit is.Bvd.Wim
Gezien op de buitenlamp op de oprit, in Oss (Noord-Brabant).Het diertje was ongeveer 2 cm breed met gespreide vleugels, schat ik.
Welke libelle/juffer zou dit kunnen ziijn?
Ben al een paar weken geïntrigeerd door deze ontzettend schuwe bruin/witte vogel.
Kon vanmiddag eindelijk een (heel) slechte foto maken. Mijn vraag is dus eigenlijk of dit een leucistische kauw betreft? Hij heeft er de uiterlijke kenmerken van zoals grote ed maar is veel schuwer en de kleur ...
Op 17 juni kwam ik deze donkere rups tegen in Dordrecht. Hij was ca 12 mm en zat boven op een brandnetel. Zijn pootjes zijn 3-4-1. Kent iemand hem?
Het valt me op dat er bij veel antwoorden die gegeven worden nooit meer een reactie komt waaruit blijkt of men het antwoord überhaupt gelezen heeft en er blij mee is of niet (kan ook natuurlijk).Mensen als Jeanette en andere stamgasten doen veel moeite om vraagstellers verder te helpen en besteden...
Van welke vlinder is deze rups? 19-6-2017 gevonden op de afvalbak in IJmuiden.