Het is groen en het is klein...
Met het blote oog zag ik iets langwerpig groens op deze margriet in de Peut bij Barneveld. Op de laptop zag ik 2 groene beestjes. Kan iemand hier iets over zeggen?
Met het blote oog zag ik iets langwerpig groens op deze margriet in de Peut bij Barneveld. Op de laptop zag ik 2 groene beestjes. Kan iemand hier iets over zeggen?
Vanmiddag trof ik dit bruingrijze vlindertje aan op De Peut (GLK) bij Barneveld. Het fladderde laag over de grond.
Hoi allemaal,De kersenboom in de tuin zit deze weken vol met lijsters, merels, mezen, kauwen... Maar sinds kort komt er een groepje 'vreemde' vogels op af.Ze zijn ongeveer zo groot als een merel, maar veel slanker. Egaal lichtbruin, met een lichtere buik met spikkels/streepjes, maar niet zo duidelij...
Dit donkerblauwe plantje trof ik aan op een ruderaal terrein langs de Nieuwe Maas. Eerst dacht ik aan ridderspoor, maar de bladeren lijken er volstrekt niet op. Wat is de naam van deze plant. Wellicht een verwilderde exoot?
Welk insect is dit? Ben er op gaan liggen en kan dus bijten.
Zo groot als een gewone zwarte mier.
Heb een groot insectenboek maar stond er niet in.
Het blijft intrigerend dat de jacht met jaarlijks afvoer van 150 tot 180 ton wild - inclusief kalk en meer - niet als belangrijke oorzaak genoemd mag worden.Wetenschappers, natuurclubs en media mijden dat gegeven met de meeste zorg.Heel opmerkelijk is dat de Faunabeheerplannen wél de schrikbarende...
Gisteren had ik 2 Buxusmotten in huis, mijn vraag: kunnen de rupsen van de Buxusmotten via kleding of schoenen meeliften? Zelf heb ik geen Buxus in mijn tuin. Waaraan herken ik de rups / cocon van de Buxusmot?
Alvast hartelijk dank.
ik heb er geen idee. Dank.