groene rups
Welke rups is dit en wat wordt het na de verpopping? Excuses voor de slechte foto.Groeten Ruud
Welke rups is dit en wat wordt het na de verpopping? Excuses voor de slechte foto.Groeten Ruud
Deze heb ik nog niet gevraagd vorig jaar ( geloof ik ) Hij is vorige week op komen zetten op een lange dun steel met veel puntige blaadjes en heeft nu ook kleine gele bloemetje. Hij bloeit vlakbij de vijver in de halfschaduw.
Gisteren was het bruidsvluchtdag bij de mieren. Enkele dikbuiken kwamen op de grond terecht en werden, zo leek het, aangevallen door andere mieren. Ook leek het of de rondlopende mieren ook werden aangevallen en gebeten door haar.Is er over dit gedrag meer bekend?
Is dit Prostemma guttula? Ik vond dit insect een week geleden aan de rand van de stad Groningen bij Beijum. Met vr. gr. Henk.
Is dit de gewone worteluil? De vlinder zat in een bloempot met aarde.groet, Arend
Is dit een steenhommel vrouwtje met mannetje ?
Deze zwammen groeien sinds twee weken op deze dode berk. Kan iemand de zwam thuisbrengen?
In de duinen bij Callantsoog op wilg deze nachtvlinder gezien, maar niet enig idee welke soort dit is, Graag jullie hulp. Groet HansSorry voor de slechte foto.
Maar opnieuw gedaan (uploaden foto ging mis): Deze fraaie nachtvlinder gezien in de lage Spaanse Pyreneeen (in de publiek toilet). Wie weet welke het is?Bij voorbaat dank,Ton