wat voor wormpje is dit
In mijn vijver drijven verschillende dubbelgevouwen blaadjes van de waterlelie. Hierin zit een wormpje dat regelmatig naar buiten komt.Wat is de naam van deze worm?
In mijn vijver drijven verschillende dubbelgevouwen blaadjes van de waterlelie. Hierin zit een wormpje dat regelmatig naar buiten komt.Wat is de naam van deze worm?
Hallo,
Ik vroeg me af of er dit jaar heel weinig gierzwaluwen zijn, klopt dat?
Ik zie bij mij in de buurt (Hantum net boven Dokkum) geen enkele.
Terwijl andere jaren er redelijk veel aanwezig zijn.
Ik zie wel de boerenzwaluw en de huiszwaluw.
Met vriendelijke groet, Jan-Ibo
deze kleine bewegelijke vlieg gespot, door het geel viel hij op, ongeveer 1 cm groot, Raamdal, bij het water onder de bomen, dacht aan een fobzweefvlieg, maar daar staat deze niet bij, dus wat wel. Gr. Jan
Op 28 juni jl. zag ik deze grote loopvogel langs de rivier. Heel opvallend met bruine en blauwe veren en een kuifje. Hij ging er snel vandoor, maar vloog niet. Hij was nog een stuk groter dan de fazant die in hetzelfde grasland zat. Ik ben erg benieuwd wat dit voor vogel is!
Welk kevertje of torretje is dit.De mooie tekening op het schild verraste mij in hoge mate.Hij kwam op mijn been zitten in onze parktuin in Marssum, een paar weekjes geleden.(Friesland)
Vriendelijke groet, Lucie
Hallo, zag van morgen de foto van het lieveheersbeestje dat niet kan vliegen, wat denken jullie van deze?
Welke plant zou dit zijn ?, groeit als pioniersplant op droge afgraving langs beek in Zuid Limburg, bloeit nu, begin juli, ca. 40 cm. hoog. Is geen Reseda of Wauw, blad klopt niet.
In een tuin tijdens de open tuinen dag zag ik deze knopjes aan een flinke groene plant/struik. Ik heb geen idee wat het is.
Vandaag gezien op lavendel. Is dit een oranje mot?