Is dit een biefstukzwam
In Emmen zag mijn zus deze zwam op een afgezaagde eik...
In Emmen zag mijn zus deze zwam op een afgezaagde eik...
In mijn tuin trof ik vandaag twee 'boleten' aan die open gegaan waren en een voor mij vreemde bloem geproduceerd van rode schuimachtige pijpjes die samen een soort kroon vormden van zo'n 8 cm groot. Voor mij iets geheel nieuws waar ik nieuwsgierig naar ben.Vindplaats Leeuwarden, stadstuin, datum 14 ...
In mijn tuin trof ik vandaag twee 'boleten' aan die open gegaan waren en een voor mij vreemde bloem geproduceerd van rode schuimachtige pijpjes die samen een soort kroon vormden van zo'n 8 cm groot. Voor mij iets geheel nieuws waar ik nieuwsgierig naar ben.Vindplaats Leeuwarden, stadstuin, datum 14 ...
In een tuin in Kootwijkerbroek werd dit vlindertje aangetroffen. Ging ook onder druivenbladeren zitten.
Deel van de plant.
Bij de buurman staat een mij onbekende plant. Bijna 2 meter hoog. Stevige, vaak vertakte stengel. Bijna bovenin beginnen zich een soort trosjes te ontwikkelen. Plant is niet uitgezaaid of geplant, maar heel misschien in vogelzaad gezeten. Zandige bodem. Halfschaduw van een Moeraseik.
Hoe is het mogelijk, dat vogeltjes in een keer in een nest kasje kunnen vliegen,zonder hun snavels te breken of tegen de achterwand te botsen.Markelo 14-08-2017.
Wat is dit voor een insect: hommel, zweefvlieg?