Marter
Gisteren, 2 augustus, zag ik op de Hoge Veluwe zo'n 5 km boven Hoenderloo een marter. Mijn vermoeden is dat het een Boommarter is. Klopt dat?
Gisteren, 2 augustus, zag ik op de Hoge Veluwe zo'n 5 km boven Hoenderloo een marter. Mijn vermoeden is dat het een Boommarter is. Klopt dat?
Hoi,
Deze rups op de foto kan mijn vader vandaag tegen, maar we komen er niet achter wat voor rups het is.
Iemand een idee?! Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten Eva
Deze kwam ik 30 juli in Midwoud tegen op de wand van een toilethokje op de camping. Zat overdag stil op de wand, ik denk dus dat het een nachtinsect is. Het insect zal 3-4 cm groot geweest zijn. Ik zag deze voor het eerst en kan hem niet thuis brengen
Deze kwam ik 30 juli in Midwoud tegen op de wand van een toilethokje op de camping. Zat overdag stil op de wand, ik denk dus dat het een nachtinsect is. Het insect zal 3-4 cm groot geweest zijn. Ik zag deze voor het eerst en kan hem niet thuis brengen
Hallo Forum, Deze larven hingen half juni aan een blad van een berkenboom, zijn het larven van bladwespen (en zo ja, welke) of horen ze toch bij een ander soort?Alvast dank voor een reactie!
Een slank vogeltje, rug geheel licht bruin verraste mij door bij deze giftige plant te landen en een besje weg te pikken. Ook de kop van dit beestje was egaal dezelfde kleur. Wij hebben reeds op een 5-tal plekken deze wilde plant groeien.Er was geen gelegenheid voor een foto, helaas. Is dit een ve...
Dit prachtige vliegje zat tegen een uitgebloeid grasje langs het water in het Sch. Bos in Barneveld. Op m'n scherm zag ik pas hoe mooi die was. Ik heb wat gegoogeld, maar kon hem niet vinden....
Geachte lezers, weten jullie wat is deze plant? Het groeit in een vaas (spontaan, niet geplant en moeilijk uit te roeien, hoor ik) en vormt ook heggen op wanden langs wegen. Ik heb deze plant in Lombardije (noord Italië) gezien, in de provincies Bergamo en Lecco.
Dit vogeltje, ter grootte van een mus, kwam ik tegen langs het IJsselmeer waar hij op een kei rustig mugjes zat te vangen. Om welk vogeltje gaat het hier?