Onbekende vlinder
Deze vlinder zag mijn broer in de Ardennen op zaterdag 30 september. Wie weet wat voor vlinder dit is?
Deze vlinder zag mijn broer in de Ardennen op zaterdag 30 september. Wie weet wat voor vlinder dit is?
Al geruime tijd komt er bijna dagelijks wel een op meerdere vliegende beestje door de kamer en keuken vliegen. Waar ze vandaan komen is ons nog een raadsel. En al helemaal wat voor beestje dit is. Wie weet het?
Op Madeira heb ik een groepje vogeltjes gezien, aan de kust, donkergrijs/antraciet kleurig met een vrij vel rood snaveltje. Het zijn vrij kleine vogels, iets kleiner dan een mus. Weet iemand wat dit voor vogeltjes zijn? Het zijn geen zebravinkjes o.i.d. Ze zijn egaal donkergrijs. Heb er helaas geen ...
Vanmorgen gevonden op distel in de berm van een fietspad langs de Nieuwkoopse Plassen.Is dit lange en smalle insect ook een wants? Zo ja, dan doet het me denken aan glasvleugelwantsen (Veldgids 1, blz. 16/17, maar of dat juist is ?)Tjerk
Vanmorgen gevonden op boerenwormkruid in de berm van een fietspad langs de Nieuwkoopse Plassen. Heb uitgebreid op website vlinderstichting gekeken, maar het antwoord niet gevonden.Tjerk
En deze
Kun je vertellen welke paddestoelen dit zijn?
Welke vogel is dit?
Welke roofvogel is dit?Gisteren gezien in de weilanden nabij Duiven(gld)