Forum

Nieuwste vragen

Wrat of woekering

Deze Berk heeft aan beide kanten van de stam flinke, met mossen begroeidewoekeringen.Mijn vraag is : tast dit de boom zodanig aan dat er schade aan de stam ontstaatof is zo'n woekering onschuldig ?Kan het ook een soort zwam zijn waarvan de thee wordt gezet en die zou helpentegen b.v kanker ?Er is ee...

Kevertje?

Ik heb regelmatig een klein bruin beestje in huis. Het lijkt een klein kevertje. Heeft ook een wat harde bast. Het is ongeveer 1 mm groot. Kan iemand met deze beschrijving misschien zeggen wat dit zou kunnen zijn.

Welke vogel is dit

Aan de waterkant bij het Rammegors (Zld) zag ik deze vogel. Kon maar een foto maken. Het lijkt mij een lijster, maar weet niet zeker met deze donkerbruine veren. Alvast bedankt, Jan de Bont

Mijt of Teek

Graag zou ik willen weten of het beestje op de foto een Mijt is of een Teek. Bij toeval had ik hem op de foto. Ik was een lensje aan het testen in mijn tuin. Maakte een foto van de mosjes. De mosjes zijn maar een paar mm hoog.Het beestje is dus ook superklein... Ik heb gezocht, maar kon nergens...