Deze vlinder heeft op de foto geen antennes. Ik weet het niet zeker maar het lijkt een nachtvlinder. De foto is genomen in 2016 laat op de middag (rond 17 uur) in de Maashorst. Wie weet welke het is?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Dank jullie wel voor de hulp. Ik zal bij volgende vragen preciezer zijn. In dit geval was het 5 juni 2016. De vlinder vloog in een klein bos met vlak daarnaast een groot grasveld.
jeanette
Nee, lijkt me geen Gerande spanner, Henri. Denk eerder aan een Witte schaduwspanner - Lomographa temerata.
Ingrid, wil je in het vervolg proberen de datum van de foto er bij te vermelden en in wat voor biotoop. Al die informatie maakt het een stuk eenvoudiger om tot een goede determinatie te komen.
Henri van Dodeweerd
Volgens mij zijn er wel antennes. Ze zijn naar beneden gebogen en daardoor lastig te zien.
De vlinder lijkt wat afgevlogen. Mogelijk een gerande spanner...
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Dank jullie wel voor de hulp. Ik zal bij volgende vragen preciezer zijn. In dit geval was het 5 juni 2016. De vlinder vloog in een klein bos met vlak daarnaast een groot grasveld.
Nee, lijkt me geen Gerande spanner, Henri. Denk eerder aan een Witte schaduwspanner - Lomographa temerata.
Ingrid, wil je in het vervolg proberen de datum van de foto er bij te vermelden en in wat voor biotoop. Al die informatie maakt het een stuk eenvoudiger om tot een goede determinatie te komen.
De vlinder lijkt wat afgevlogen. Mogelijk een gerande spanner...