Forum

Nieuwste vragen

Beverwerk

In de Geul ,vlak voor Valkenburg zagen we allerlei aangevreten ( of omgewaaide ) takken en een boomstam op de wal. Wel of geen beverwerk?

Tussen het gras

21 juli zag ik deze vlinder druk met haar korte vleugels fladderend tussen het gras.Aan de rand van het bos (gemengd) bij een ven en er is ook wat heide.Welke vlinder is dit?BVD vr. groet Marijke

Appelslak eitjes ook slijmzwam

Tijdens een wandeling op de stratum heide in Eindhoven zag ik wat er op de foto staat die ik heb meegestuurd. Toen ik aan het google was leken ze verdacht veel op de eitjes van de appelslak. Op jullie site stond gisteren toevallig een foto van de slijmzwam. Kan iemand mij vertellen wat het is en of ...

Wat is dit?

Tijdens een wandeling in de Ardennen, augustus 2017, zagen we dit aan het prikkeldraad hangen. Tot dusver niet kunnen achterhalen wat het is.

Reiger

In een park bij ons in de buurt zit al een aantal maanden een klein soort reiger. Hij is bijna helemaal blauw. Heeft geen grote grijze nek met donkere streepjes zoals de gewone blauwe reiger.ik heb een foto. Wat voor soort is dit.

vogelvoer

Ik heb 6 nieuwe vetbollen opgehangen, gekocht bij de dierenwinkel, maar ze eten er niet van. Wat kan de oorzaak zijn ? Ik heb veel koolmezen en pimpelmezen in de tuin. Ik begrijp dit niet, op de foto is dezelfde ophang als in mijn tuin.

Zwart met oranje buikje

Is dit misschien een bloeddrupje zag deze in het gras bij een paar vliegdennen en in de buurt van heide op 16 juni?BVD vr. groet Marijke(Staat geen foto van dit drupjes op de vlinderstichting)

Duizendpoot...?

Graag zou ik de juiste naam van dit beestje weten.ik zag deze kleine onder een steen in eigen tuin.is nauwelijks een cm lang... Mooi wit van kleur...erg bewegelijk...zat geen tel stil...is dit een duizendpoot?met vriendelijk groet,Henny Pen...