welke plant is dit
Deze plant vond ik in een getijdengebied langs Lek bij natuurgebied De Zaag. Hij is zo'n 1 m hoog, met een holle behaarde stengel.
Deze plant vond ik in een getijdengebied langs Lek bij natuurgebied De Zaag. Hij is zo'n 1 m hoog, met een holle behaarde stengel.
Deze vogel lijkt sterk op een tureluur. Echter heeft hij een gele snavel, en niet de kenmerkende oranje met zwarte punt. Dacht dat mogelijk een juveniel zou kunnen zijn maar ook die lijken geen gele snavel te hebben. Ik kom er dus niet uit. Foto is genomen op 12 mei in de Crezéepolder, Ridderkerk...
mijn paardenwei staat vol met dit kruid. Paarden lusten het niet. Vragen:
- wat is dit voor een kruid
- wat is er tegen te doen?
Welk insekt is dit
Een vriend, op vakantie op Sicilie, vraagt mij welke vogel dit is, kennelijk in een rotswand op Sicilie, onlangs genomen (helaas onduidelijke foto). Wie weet dat?
Wat voor vlinder is het
Dit zag ik in Heerlen: Een koe met oormerken en nu ook met een plasticneusring. Waar gaat de vleesindustrie naar toe? Maken ze van de koe een prikbord. Landschap met zoveel plastic is niet erg gezellig.
Ik heb deze (uitgebloeide) bloemen nog niet eerder gezien, staan in de theetuin in Eemnes
Dit vogeltje gisteren gefotografeerd in Portugal.Wie weet wat voor vogeltje het is.