Forum

Nieuwste vragen

Eikenprocessierups

Zou deze rups ook op de Oosrindische kers kunnen zitten en zo ja is het dan verstandig om ze uit te roeien. Ik ben er niet zeker van, vandaar dat ik ook een foto toevoeg.met vriendelijke groet, Ineke Hollander

Mogelijk Cryptolaemus montrouzieri...???

Dit kleine kevertje zag ik een paar dagen geleden in mijn tuin. Had  het nog niet eerder gezien. Ongeveer 3 á 4 mm lang.  Het lijk alsof ze eitjes aan het leggen is.Ik kwam er op omdat ik gisteren voor het eerst larven van dit beestje zag. Ze zitten op de vuurdoorn, waar veel bladluis op ...

Zinkviooltje?

Mijn man ontdekte vandaag, 17 juli 2018, dit kleine viooltje tussen de voegen van onze bestrating met oude waaltjes in de tuin. Hoogte vanaf de grond tot bovenkant bloem: 4 cm.
Ik moest meteen aan een zinkviooltje denken. Gegoogled en hij lijkt er wel op. Maar wij wonen in Gelderland in Renk...

Welke vogel is dit?

Hoi,Ik ben op vakantie geweest naar de Alpen en vroeg mij af welk vogeltje ik hier heb gefotografeerd.Gebied: Dorfertal, Hohe Tauern. Op ongeveer 1500 m. hoogte.

Kever in ventilatie opening glaslat

Wij zijn beheer van een appartementen gebouw in Amersfoort en vonden deze kever in de ventilatie openingen van de glaslatten. We hebben dit nog nooit gezien. Deze kever knaagt behoorlijk in het hout zoals te zien is op de foto.Wat is de naam van de kever en hoe kan deze bestreden worden?...