Wat voor insect is dit?
Ik houd heel erg van dieren en vogels spotten in het bos. Nu krijgen wij de laatste tijd vaak kleine insecten in ons haar. Weet iemand wat dit voor insect is?
Ik houd heel erg van dieren en vogels spotten in het bos. Nu krijgen wij de laatste tijd vaak kleine insecten in ons haar. Weet iemand wat dit voor insect is?
Het rechter vlindertje is m.i. een oranje zandoogje 15-7-'18 in het Centraal Massief (Fr.) Maar is de linker foto ook een oranje zandoogje , 23-6-'18 in Bretagne ? Met vr. gr. , Henk.
In onze tuin staat een conifeer, geen idee welke, van ca 2 meter die vol zit met bolletjes. Zijn dit zaden of bloemen?
Wat is dit voor een nestje, afmetingen plm 10x5x2cm er zitten 5 gaatjes in en hangt aan de muur op het zuiden plaats zandeweer ontdekt op 5augustus
Wordt dit mooie rupsje een nachtvlinder ? Assen
Mijn man en ik verbleven dit jaar op een camping in Duitsland, ook hier was het zeer warm. Iedere dag kwam er een merel rondom onze tent scharrelen. In eerste instantie dacht dat de merel op zoek was naar wormen. Maar hij/ zij pikte met de snavel een kuiltje van zo'n 3 cm. diep en haalde vervolgens ...
Welke plevier zou dit zijn , een juveniel bontbek, kleine plevier of strandplevier??
Gisteren vermooedde ik dat dit een rosse gruttto zou zijn, nu een andere foto. Toch de rosse of de gewone?
Kan iemand mij zeggen welke vogels dit zijn? Ik zag ze een week geleden in het zuidelijke deel van het Schwarzwald (Duitsland), op 1000m hoogte. Voordat ik ze goed had bekeken dacht ik dat het mussen waren. Ze opereerden in groepjes vanuit dezelfde boom en struik, hun vlieggedrag en hun vlieggeluid ...