Welke vogel is dit?
Vorige week in natuurgebied Schammer bij Leusden deze vogel gezien.Het gaat niet om de meerkoet, die heb ik er op laten staan zodat het formaat van de vogel aan de kant beter is te zien.Welke vogel is dit?
Vorige week in natuurgebied Schammer bij Leusden deze vogel gezien.Het gaat niet om de meerkoet, die heb ik er op laten staan zodat het formaat van de vogel aan de kant beter is te zien.Welke vogel is dit?
Hoe een larve van een kapoentje eruit ziet weet ik; deze lijkt er wel op, maar is langer.Ik kan geen afbeeldingen vinden in deze langgerekte vorm, is het toch iets anders? Noord-Oost Nederland, op een blad van een els.
Hoi Allen.Mijn Sorbus wordt de laatste jaren steeds armoediger. Hij is ongeveer 28 jaar oud, 6 meter hoog en heeft een doorsnee van 22 cm. Ik kijk er inmiddels dwars door heen omdat er steeds minder blad aan zit. Stees meer dode eind takjes etc. etc. Ik vermoed dat hij voeding te kort komt. Op het w...
Vandaag 2augustus geforografeerd in loofbos. Hij staat er al een week.
Wat mankeert mijn Clematis? Meeldauw of toch iets anders? De bladeren hebben soms een witte waas en worden daarna geler en droger.
Bijtje is dit, ongeveer 4mm groot, groenachtige glans, vanmorgen in de tuin gespot op een Anemone. Gr. Jan
31 juli 2018, 19.10 uur, in het centrum van Purmerend. In de woonkamer verscheen deze sprinkhaan. Hij was ong. 9 cm lang.Nadat we hem buiten op een blad hebben gezet nog even snel gefotografeerd.Maar wat zien we hier eigenlijk?
Wie weet welk indekt dit is?
deze wesp en nog 1 meer drinken de hele dag en een deel van de avond 30-7-'18uit het vogeldrinkbakje. Is dit dorst of is het een watertransport naar een nestof koningin?Ben benieuwd naar jullie reactie.groet, Arend