Forum

Nieuwste vragen

eitjes van ...

Gisteren in duingebied Meijendel (bij Wassenaar) voor het eerst wantseneitjes gevonden (bijzonder leuk natuurlijk) op een zuring. Op dezelfde plant trof ik een zuringrandwants aan. Nu vraag ik me natuurlijk af, of dit eitjes van de zuringrandwants zouden kunnen zijn. Ik heb niets mee naar huis genom...

Zaaddoos , van welke bloem?

Kan iemand mij helpen met de naam van deze plant, het is een zaaddoos van een bloem op hoge steel, stond in de Dieptetuin in Zeist.ik dacht eerst aan agapanthus, maar die is het geloof ik niet.deze week gefotografeerd! Dank jullie wel, Jeanet

Juviniel iets

Vandaag, in buurt van Werkendam, rand Biesbosch boompjes.Doet niets anders dan pieuwt, pieuwt...:)Iemand? Juv Fitis, ouwe heb ik wel gehoord.

Onbekende paddestoel

Vanmorgen ontdekte ik deze paddestoelen in een bloempot buiten. Kan iemand mij vertellen hoe deze heet? Ze zijn geel van kleur. Op de foto is de kleur niet goed te zien.

wildkamperen

Ik ben verbijsterd door het artikel op de NOS NS nieuws over wildkamperen.Er wordt dwars door het bos gelopen en men geeft de raad om je toiletdoekjes te verbranden. onderstaand de linkDuurzaam weg: wie echt zuinig is op de natuur gaat wildkamperenhttps://nos.nl/l/2244421...

Salamander?

Dit diertje liep vorige week door mijn tuin
Ruim 10 cm, zich traag voortbewegen
Zwart en verder geen kleurtjes of uitsteeksels
Een salamander denk ik...maar welke?
Wie kan me helpen?