Bloem in Auvergne
Dit plantje vond ik 13-7-'18 in een berm in Auvergne. Er bloeide er maar een. Ik heb deze nog nooit eerder gezien. Wie herkent hem?Groet, Henk.
Dit plantje vond ik 13-7-'18 in een berm in Auvergne. Er bloeide er maar een. Ik heb deze nog nooit eerder gezien. Wie herkent hem?Groet, Henk.
Welke roofvogel is dit? Vandaag gefotografeerd ter hoogte van Egmond-Binnen
Ik heb opvallend weinig wespen in de tuin. Maar als ik naar het mais loop, kom ik er altijd wel een paar tegen. Gisteren was er 1 van een dauwdruppel aan het drinken. De rest is op zoek naar iets in de vouwen. Wat zijn ze aan het zoeken? Het is suikermais, maar of er zitten nog geen kolven of deze z...
De fruitbomen zitten er intussen vol mee, hier noord Turkije. Jaren geleden waren ze er nog niet. Nu zijn ze bijna overal, kleine bruine vlindertjes, een tot anderhalve centimeter lang. Waar komen ze opeens. Vandaan? En ik vraag het niet graag, maar hoe komen we er weer vanaf?
Deze bij(?) vliegt af en aan met blaadjes en verstopt ze in een bakje met rotsplantjes.Wat voor bij is dit en waarvoor doet hij dit?
Wie kent dit insect dat ik 11 juli in Auvergne (Fr.) heb gefotografeerd?Met vr. gr. Henk.
Welke spanner is dit?
besteOp vakantie in de Eifel in Duitsland zag ik eergisteren deze mooie vlinder van ongeveer 5cm, zittend op een distel in een weiland bijna aan de oever van een riviertje. In mijn boeken kan ik de soort niet vinden. Wie weet welke vlinder dit is?
Hallo, zou iemand mij misschien kunnen vertellen welke vogel dit geluid maakt? Ik word er nu al een paar dagen wakker van en heb deze "zang" nog nooit eerder gehoord. Ben benieuwd: https://www.youtube.com/watch?v=wVF_hh9fFU4