Forum

Nieuwste vragen

Welke is dit

In de schemer op de foto gezet ,
Grote van een grote van een mus ongeveer , in de duinen in Frankrijk zat deze schoonheid te zingen was ook heel snel weer weg.

Blauwe eikel

Op 17 sept. kwam ik deze blauwe eikel tegen langs een oprijlaan van een landgoed in Dordrecht onder heel oude eikenbomen. Het vreemde is dat ik nergens op internet iets kan achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn van déze verkleuring. Is er iemand bij V.V. die dit verschijnsel kent? Ik ben zeer...

Merel

Vandaag een merel gezien met een duidelijk grote witte bef. Je zou haast denken dat het een grote waterspreeuw was, mar hij pikte bessen uit onze lijsterbes. Heeft iemand dit al eens gezien?

Kolonie van vuurwantsen?

Ik heb in september in midden-frankrijk op een lindeboom (dank Tineke en Jeanette) een groot aantal kolonies insekten (je hebt gelijk Tineke, het zijn zo te zien vuurwantsen) in verschillende staten van ontwikkeling gezien.Mijn vraag was voor soort insekten het waren, maar ik denk dat die nu al bean...

rups koninginnepage

Wij hebben 7 rupsen van de koninginnepage op het wortelloof in onze moestuin. Overwinteren ze als pop? En waar doen ze dat? En kunnen we iets doen om ze goed door de winter te krijgen? Liefst op een manier dat we ze ook 'in de gaten kunnen houden'.

Paarse bloemen, kent iemand de naam?

Ze staan in de door Piet Oudolf aangelegde tuin van het Singer Laren, maar ik ben bij een tentoonstelling in de gang vergeten een foto te maken van de beschrijvingen van de bloemen die in de tuin staan.dank voor het meedenken, Jeanet

Welke vogel is dit

Mijn man fotografeerde vandaag dit vogeltje. Volgens ons is het een Westelijke Blonde Tapuit. Maar helemaal zeker zijn we niet....
We zouden het leuk vinden als het bevestigd kan worden en indien niet, wat het dan wel voor vogel is.