Forum

Nieuwste vragen

Vreemde Kastanje

Goede middag, vond vanmiddag dit soort kastanjes en ik kan er weinig over vinden op internet. Mijn vraag is: is deze kastanje giftig of kan hij gegeten worden? Er is een Italiaanse site met recepten, die aangeeft dat hij gegeten kan worden, maar wil het toch graag zeker weten. dank u wel

vraag over lijsterbes

Wat denken jullie? Een aantal lijsterbessen zijn in de droge zomer compleet verdroogd.Sommige had ik waar ik bijkon toen wat getopt.
Tot m'n verbazing en verrassing zag ik gisteren een nieuwe bloem ontstaan.Zal wel vaker gebeuren.
Zou hij volgend jaar weer tot leven kunnen komen? Bij h...

Vogel in vlucht Dwingelerveld

Afgelopen week Drenthe bezocht en tijdens wandeling Dwingelerveld deze vogel gezien. Roofvogels herkennen is lastig en in vlucht helemaal. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik zet een tweede foto neer als reactie, hier zit de vogel in een boom.

larixvrucht/kegel

De larix in onze tuin heeft kegels waaruit weer een takje groeit.Dit is dit jaar voor het eerst.is dit bijzonder? Ik heb het zelf nog nooit eerder gezien en ook bij naspeuring kan ik dit verschijnsel niet vinden.

Struik/plant

Goedemorgen
Heeft iemand enig idee wat voor struik/plant dit is. Deze foto is op 19-10-2018 gemaakt in de duinen van Terschelling. Alvast bedankt voor heet meedenken.
Groetjes Ans en een fijn weekend