Forum

Nieuwste vragen

Wiens nestje?

Dit eenzame nestje zie ik net (zaterdagochtend 23 feb) op het Frederiksplein in Amsterdam. Weet iemand van welke soort vogel dit type nest is?

welke vogel

Op zo,n 60 mtr hoogte in het donker op de torenspits zag ik deze roofvogel en dacht dat het een slechtvalk was. Even later kwam hij/zij terug met een prooi, ik dacht een duif. Kwaliteit foto's niet best maar meer kon ik er niet van maken. Is dit een slechtvalk? NoordFriesland

Vroege wesp

Het is 21 februari en ik heb al een wesp in huis. Nu had ik net planten water gegeven, die de hele winter geen water krijgen. Kan hij daar overwinterd hebben.

Bijvlieg?

Op 26 febr. waargenomen in Dordrecht.Zou dit een Onvoorspelbare bijvlieg (m) kunnen zijn?Jammer genoeg geen andere foto kunnen maken van de ogen en achterlijf.

Takje/Knopjes van rode boom

Hoi, Bij mij in het dorp is een boomkwekerij volledig gekapt. Ik ben er vandaag overheen gelopen en ik kwam deze takjes tegen (op dat moment zaten ze nog aan de omgehakte boom). Ik heb er een aantal afgebroken. Er zitten natuurlijk nog geen bladeren aan, maar wellicht kunnen jullie me wel vertellen ...