Forum

Nieuwste vragen

Wie weet welke (roof)vogel dit is?

Deze vogel heb ik op Menorca in de lucht gespot en deze ging daarna gelukkig op een rots zitten. Kreeg de vogel niet dichterbij, en is dus niet super scherp.Ik heb op internet gezocht maar kom niet verder.Wie kan mij verder helpen. Bedankt voor de reacties.

REIGERS

hallo,gisteravond verzamelden zich een stuk of vijftien reigers op een grasveld vlakbij een stadsparkwaarom verkiezen ze die plek en verzamelen ze zich als groep in plaats van dat ze individueel in een nest, hoog in een boom verblijven?

platbuik (bruin)

toen ik gisteren op de hond stond te wachten ging een groot insect mijn neus voorbij(bijna dan); ik dacht aan een hoornaar maar heb hem goed bekeken toen hij op een blad weegbree zat, en later thuis in mijn veldgids gekeken; bleek een platbuik te zijn, een bruine .Wat een prachtig dier, helaas geen ...

Vreemde vlieg

Een aantal weken zie ik in mijn omgeving (Dordrecht) deze donkere vlieg. Na lang zoeken vermoed ik dat het een Lansvlieg is (nooit van gehoord) met de naam Setisquamalonchaea fumosa. Is mijn vermoeden juist?